Tuesday, March 12, 2013

Pengalaman Guru Kehidupan (",)

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah..masih diberi ruang bernafas dibumi Allah ini...
Selawat serta salam buat junjungan Nabi Muhammad S.A.W dan sahabat...(",)
~
~
"Pengalaman Guru Kehidupan'
Agree tak?? (Haa..kalau tak agree tu maknanya tak pernah ada pengalaman la tu kn..hee3)
Banyak version dan pendapat yang deqsu dah baca tentang kenyataan ni..
teringin jugak nak share apa yang deqsu agreed dengan penyataan tu..
 ~
~
Apa yang deqsu teringin nak share ni related dengan pengalaman di alam pekerjaan yang baru setahun jagung ni.. sedangkan jagung pun boleh berbuah banyak kali kan dalam setahun.. apakan lagi pengalaman..
Duduk di atas.. duduk dibawah.. ada kerja.. takde kerja.. kerja swasta.. kerja gov.
Alhamdulillah..deqsu dapat merasainya dalam tempoh hampir 2 tahun bekerja ni..
~
~
Banyak beza.. banyak version.. Banyak manfaat dan iktibar yang boleh diambil..
Yang penting pendidikan dan pengalaman itu perlu bergerak seiring..
Agar hasilnya bermanfaat kepada semua serta mendapat keberkatan dariNya..
....InsyaAllah....To be continue.... "The road of success still long" ...


Monday, March 11, 2013

Cuci-cuci blog (",)

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah..masih diberi ruang untuk terus bernafas dibumi Allah ini..(",)
~
~
~
~
ambil masa sekejap..nak cuci blog yang penuh bersawang ini..hohoho..
Dah dekat sebulan lebih blog ni tanpa entry even hari2 bukak..aigooo...=(..
kenapa?? mengapa?? ke tak ada apa2??..
~
~
hehehe.. sebenarnya idea nak menulis tu banyak..
tapi mood nak menaip itu sangatlah Malas ..isk3... no good..no good..(",)
Alasan semua tu kan..hehe.. hendak seribu daya..taknak seribu dalih...
ok..full stop...(",)
~
~
Actually deqsu baru balik dari cuti yang panjang di kampung (panjang ke? 3 hari je kot..hee)..
Tapi, 3 hari yang bermakna dan bermanfaat..tambah2 dengan family tercinta..
macam2 dapat buat dalam masa 3 hari ini.. dapat belajar menjahit dengan mak....
celebrate besday abah, join kenduri anis dan selesaikan urusan yang tertangguh..
~
~
Alhamdulillah..Allah permudahkan segalanya...(",)
walaupun ada lagi yang tak dapat dilaksanakan..tapi, deqsu akan cuba atur semula masa untuk selesaikannya..InsyaAllah..(",)
~
~
Masa itu emas...
Hargai & gunakan lah sebaiknya..
Moga setiap yang kita lakukan mendapat REDHANYA...

#PRAY FOR SABAH#

Thursday, January 17, 2013

~MISS BLOG~

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah..terus diberi peluang untuk terus rukuk dan sujud padaNya yang Esa.. (",)
~
~
Lately..I don't know why.. just miss to write down here..
everyday I just open the blog and type..then, delete.. hehe
I have something to write and share..
But don't know where to start...(",)
~
~
Maybe I have something to add in my mind & knowledge before that..
Maybe...Maybe....(",)...
But, everything happens has their reason...
So..just go through and face it..
Coz Allah always with us...(",)..
~
~
BE STRONG.. BE COOL...
MIND YOUR IMAN AND HEART..
ALWAYS THANKFUL TO HIM..
AND SURELY.. YOU GET THE HAPPINESS..
(,")....(",)


 
 

Tuesday, January 15, 2013

~A year already~

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah...masih diberi waktu untuk terus rukuk dan sujud padaNya yang Esa...
Alhamdulillah atas rezeki kurnianNya yang tidak putus-putus..ALHAMDULILLAH...
~
~
Januari 2012..titik permulaan deqsu dengan KSSB
pejam celik..0.O..pejam celik..O.O
setahun sudaa....macam-macam dugaan dan kenangan..
pahit..manis..gembira..sedih..all in 1..(",)
~
~
Moga terus diberi kekuatan dan ketabahan dalam menghadapi hari mendatang..
the important thing..I will try my best!!
To use my brain and effort!!!
Yup..fighting!!!!!




Memory KSSB dinner with AR Account Department...


 

Thursday, January 3, 2013

~Azam 2013????~

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah...masih diberi kesempatan untuk terus rukuk dan sujud padaNya yang Esa..
2012 telah pun meninggalkan kita...membawa sejuta kenangan...
Moga ia terus tersemat diingatan dan dihati untuk menjadi lebih baik dan TERBAIK...(",)
~
~
Welcome 2013!!!!!cepatnya masa berlalu...
going to 24 this year...waaaa.....(dah semakin tua rupanya..hohoho)
before tengok azam 2013..jom sama2 check azam & impian 2012 dah tercapai ke???
~
~
2012
1)xkira apa jugak halangan, deqsu nk make sure dapat beli kereta sndri thn ni.. besar ke kecik 2 belakang kire ek..^~^..hopefully dpt la di awal2 thn ni..insyaAllah.. (Alhamdulillah..januari 2012, i got 2 buy a car..)

2)moga impian my unni utk ke korea thn ni berjalan dgn lancar coz deqsu pun akan follow skali..hopefully dpt cti n enjoy the trip...xsabarnye...heheh^~^ (Alhamdulillah..impian telah pun tercapai..the best moment of 2012..korea trip...(",))

3)moga impian utk join group ASST ke TER menjadi nyata coz this is the 1st time i join the group n i'm hepy with them..^~^..Dengan Kasih Syg Allah, Tiada yg Mustahil..(hoho..impian untuk ke TER tak tercapai since date ke TER clash dengan trip deqsu ke korea..but,it still ok since dapat join gathering kt intekma resort last december...hehe,,kira tercapai la impian untuk jumpa dengan family ASST & ILUS..Alhamdulillah..)

4)moga impian bersama2 kawan utk berjalan bersama tercapai before ada a few kwn2 rpt yg akan bertukar status thn ni...^~^.. (Alhamdulillah..berkesempatan untuk hang out dengan bff...congrate 2 both our friend 2 getting married..^~^)

5)Hopefully deqsu dapat menjadi hamba yg sentiasa taat pada perintah pencipta yg Maha Esa dan menjalani kehidupan dengan redha Illahi.. xkira la dlm pekerjaan, pergaulan dan lain2 lagi..insyaAllah.. (Alhamdulillah..moga sedikit perubahan di tahun 2012 akan di"ISTIQAMAH" kan..moga ianya berterusan..tapi,yang paling best..ramadhan 2012 memang menberi sejuta makna yang bernilai..Alhamdulillah..100000000xxxxxx)




Then 2013?????

Actually azam 2013 ni masih samar2..deqsu sendiri pun tak pasti apa azam & impian yang deqsu nak capai..
Cuma kalau boleh di"list" kan...deqsu teringin sangat nak......

  1. Hopefully dapat menjadi muslimah yang lebih baik dan terbaik.. yang akan mengambil tahu dan menambah pengetahuan dari segala segi..pendek kata.. to be a power women la...hehe
  2. Terus tabah menghadapi dunia pekerjaan yang penuh mencabar...need to more STRONG!!arasso???(",)...(strong like metal..hehe)
  3. Teringin sangat nak melawat UUM & KMP n jalan2 area kedah & perlis...(",)..miss this place..
  4. Hopefully deqsu dapat menjadi hamba yg sentiasa taat pada perintah pencipta yg Maha Esa dan menjalani kehidupan dengan redha Illahi.. xkira la dlm pekerjaan, pergaulan dan lain2 lagi..insyaAllah..(brought forward azam tahun2 sebelum ni...dan supaya menjadi lebih ISTIQAMAH..)
~
~
 
Apa2 pun deqsu cuba buat yang terbaik dan niat keranaNYA..
"Segala sesuatu ditentukan oleh niatnya,
Jika niat kita baik, 
hidup kita akan baik,
mungkin TIDAK SEGERA, tetapi PASTI"

Monday, December 31, 2012

eNd oF yEaR 2O12 (",)

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah..bakal melangkah setahun lagi di tahun masihi...
So, means this a last entry of 2012...waa..sedih la pulak kan...(T.T)..
~
~
>>>> 2012<<<<
....Tahun yang memberi seribu makna....
....Tahun yang menghadiahkan sejuta rasa.... 
ALHAMDULILLAH.....
semua kerana rahmat dariNYA...
~
~
Moga hari-hari yang mendatang...
Moga saat yang bakal dilalui kelak...
Lebih memberi keinsafan dalam diri...
Lebih dipenuhi dengan aktiviti bermanfaat...
INSYAALLAH..(",)
~
~
Azam 2013????
wait n see....hehe..(",)

Sunday, December 30, 2012

~berjihadkah kita???~

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...
Alhamdulillah...masih terus diberi peluang untuk bernafas, rukuk serta sujud kepadaNYA yg MAHA ESA...
Isu kekejaman dan penindasan terhadap umat islam di seluruh dunia makin banyak diperkatakan..... MasyaALLAH... 
 ~
~
latest entry deqsu ada post mengenai kekejaman di Syria yg sempat deqsu baca & copy..  tapi, tak sempat nak komen apa-apa since i'm speechless.. kejam & sungguh kejam.. dah macam zaman firaun dulu..(ni based on video kat youtube yang deqsu sempat tengok..).. manusia  diseksa & ditanam hidup2... dan ada sekali deqsu ada jumpa pic keadaan kucing disana..sangat kesian.. tapi deqsu tak boleh nak share & copy pic 2 since dah di'block'..huhu...
~
~
dan rasanya banyak lagi tempat dan negara2 lain yang umat islamnya ditindas dan hidup dalam serba kekurangan... then, sepatutnya kita yang ada di Malaysia bersyukur dan ambil iktibar atas apa yang berlaku dinegara lain.. teringat deqsu conversation antara kak heliza helmi dengan kanak2 di gaza:
Soalan Heliza:
Apabila ditanya kepada rakyat Palestin:
Sekiranya kami ajak kamu tinggal di Malaysia dan berikan kamu keselesaan, adakah kamu akan datang ke Malaysia?

Jawapan rakyat Palestin:
TIdak! Tidak sama sekali.
Kami akan pertahankan tanah Palestin ini. Ini perjuangan kami.


Apabila kita tanya:
Sekiranya kami nak menetap di Gaza utk berjihad, adakah kamu mengalu-alukan kedatangan kami?

Apa kata mereka?
Bumi Palestin adalah bumi kamu. Kami sangat mengalu-alukan kedatangan kamu.

Tapi negara kamu sendiri lebih perlukan kamu utk berjihad di negara kamu.
 ~
~
Bijak dan matang kan cara anak2 ini berfikir.. Subhanallah...
~malu dengan diri sendiri~..berjihadkah kita???
sedangkan kita sesama islam pun tak bersatu..
sedangkan kita umat islam disini masih mengikut budaya2 yang tidak elok..
masih tetap tidak sedar dan merosakkan diri sendiri dan anak bangsa..emm...
(T                .              T)
 ~
~
Let's my dear friends..my dear malaysian....
Bersatu!!!! Perbaiki diri!!!
Let's JIHAD FI SABILILLAH!!!!!!!!