Saturday, September 5, 2009

relax skit....

Alhamdulillah.. rasa relax skit bila dah lepas 2 paper semalam.. huhu.. walaupun jwb mcm ape je.. tp, ok la kn coz bukan senang nk menghadapi 2 paper dalam masa yg sama.. nothing 2 story actually just i'm always thinking.. kita ni manusia biasa xlepas dr masalah kn???.. tp macam mana ade sesetengah org 2 kn cool je menghadapi masalah???.. tension kn ble ade masalah ni???.. huhu.. tp, bila d fikir2 kn balik kita sepatutnya bersyukur dgn masalah yg kita ada coz Allah menguji seseorg 2 bukan saje2 tp supaya kita ni lebih dekat dgn-Nya.. kadang2 2 bukan sebab ape pun kita xboleh nk handle prob 2 cme kita ni xkuat n xboleh nk berfikir dgn tenang n positif kot.. lg 1 mgkn sebab iman yg belum betul2 mantap d dada..

"..Ya Allah kuatkan lah iman hambamu ni serta org2 yg ku sayangi agar tabah menghadapi ujian darimu.."

lg 1, msti rasa nk marah je bila ade prob ni kn???.. so, perbanyakkan la istighfar agr kita bleh mengawal sifat marah itu.. seperti dlm firman Allah :

"..Dan bersegeralah kamu kepada (mengerjakan amal-amal yang baik untuk mendapat) keampunan dari Tuhan kamu, dan (mendapat) Syurga yang bidangnya seluas segala langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang yang bertakwa. Iaitu orang yang mendermakan hartanya pada masa senang dan susah, dan orang-orang yang menahan kemarahannya, dan orang-orang yang memaafkan kesalahan orang lain. Dan (ingatlah), Allah mengasihi orang-orang yang berbuat perkara-perkara yang baik.." (3:133,134)


moga kita sentiasa tabah menghadapi ujian n sentiasa hidup dalam redha Allah.. insyaAllah..

No comments: