Friday, July 4, 2014

Fighting!!! :)

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah.. Alhmadulillah.. Alhamdulillah masih diberi nafas untuk terus menghirup udara segar dibumi Allah Yang Maha Besar disamping dapat menjalani ibadah puasa :). Selawat serta salam buat Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW serta para sahabat baginda.

Mengharap dan terus mengharap moga ramadhan kali ini lebih bermakna dari yang sebelumnya. Serius tersangat rindu dengan ramadahan 1433H ;(. Throwback Ramadhan 1433H : Ramadhan yang membawa deqsu kembali kepada fitrah asal, ramadhan yang sukar untuk dihurai makna kebahagiaanya. Allahu Allah. Moga diri ini terus istiqamah dan lebih berusaha untuk jadi yang lebih baik. InsyaAllah.

Mana entry wedding yang deqsu janji hari tu ek? hehehe. As usual, ntah bila nak continue maybe sebab disaat ini, diri masih dalam proses penyesuaian diri dalam pengurusan masa dan diri. Lagipun deqsu fikir, tak boleh sama kan waktu sekarang dan dulu. Kalau dulu boleh je nak skip makan, skip kemas rumah untuk blogging kan..hehehe (tengok, betapa "gila"nya deqsu pada blog ni dulu). Tapi, sekarang dalam proses nak cari masa dan entry yang sesuai. Lagi pula, selalu deqsu akan share bahan bacaan yang deqsu baca. tapi, lately ni jugak, lama dah tak bukak buku.huhuhu. why? why? why?. Tunggu la sampai deqsu rasa emosi dan diri ni stabil dulu ek. Baru boleh nak "merepek" panjang2.hehehe

Emosi tak stabil? Yeke? hehehe.. Yes, i am.. tika dan saat ni sangat heaven rasanya kalau dapat environment kerja yang baru. Moga diri ni terus kuat dan tabah. Actually jugak dah mula rasa annoying + migrain melanda lagi since sebulan yang lepas. Tapi deqsu tahan & kuatkan diri. Please be strong myself. Sometime, i feel like want to cry. But, i can't because i will make the other worry about me. Sometime, i want to explain why this and that happen. But, still i can't. I don't have a spirit to do that. And as usual, i won't share if i think i can handle it.. even i know i can't also. :(. 

I just miss my life before, even i know i need to move on. Even i know Allah already give better than what i want. Ya Allah, terasa sangat kerdil diri ni yang tak mampu nak kawal emosi, Yang tak mampu untuk terus kuat hadapi segalanya. Walaupun Allah dah kurniakan kegembiraan dibahagian yang lain. Sob3.. Sob3.. Sob.. over emosi la plak kan..huhu.. Sampai deqsu rasa kena fullstop kat sini. 

Ok, apa-apa pun jom terus tingkatkan amalan untuk terus dekat denganNya. Cari keberkatan dari setiap sunnah Rasulullah. Moga dari perbuatan yang kecil membawa keberkatan yang besar dalam diri kita. Sebagai contoh keberkatan dari bersahur bukan sahaja terletak pada kenyang dan tahannya kita disiang hari. tetapi, keberkatan bersahur membuat kita kuat untuk beribadat kepadanya, membuat kita rasa lebih bertanggungjawab untuk melaksanakan apa yang disuruh dengan lebih bersungguh-sungguh. wallahualam.

InsyaAllah..fighting!!!! :)


 

2 comments:

Anonymous said...

Smoge bff tabah hadapi ape jua yg m'dtg.. I'm here if perlukn pape p'tolongan.. Hope bole tlg anything tok krgkn stress bff.. Fighting!

Unknown said...

Selamat pengantin baru sahabat! Hope tak terlambat untuk wish. dan Salam Ramadan jua..eh kite tunggu entry kawen2 awak ni.hehe.Semoga sihat selalu dan sentiasa dalam perlindunganNya..insyaAllah..