Sunday, March 24, 2013

Working Life Part III

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

 
Alhamdulillah..masih bernafas untuk terus rukuk serta sujud kepadaNYA Yang Esa..
Selawat serta salam buat junjungan besar Nabi Muhammad SAW serta para sahabat...(",)
"Hidup perlukan kekuatan, kesabaran dan pengorbanan.. dan hanya padaNya tempat kita meminta"
.
.
Pertemuan, jodoh , ajal , maut serta segala yang terjadi adalah dengan izinNya. Begitu juga dengan rezeki, alhamdulillah diberi kesempatan untuk menerima offer kerja yang agak bagus dan kukuh. Cuma perlu membuat pilihan untuk terima yang terbaik dan pilihan deqsu adalah as Account Assistant at  GLC in Selangor. Kenapa???
  1. Sebab deqsu nak start kerja dari bawah, tak perlu nak terus naik jadi executive even ada degree coz deqsu yakin pengalaman menjadi orang dibawah tu perlu dan sangat penting supaya bila kita berada diatas kita dapat galas tanggungjawab dengan lebih baik dan lebih adil.lagipun, tanpa ada orang dibawah yang support, orang diatas belum tentu dapat selesaikan kerja dengan lancar.
  2. Mungkin effect dari interview yang deqsu lalui menjadikan deqsu fobia untuk bekerja dibawah bos lelaki.. sungguh menakutkan.. dan actually kurang selesa since dari praktikal, bos wanita yang handle.
  3. Kawasan dan cara kerja juga berlainan, dan deqsu prefer job ini coz tempat yang agak strategik yang mana xsunyi, balik on time & dapat part AR.. hopefully, this is the best choice (",)..
And now, after a year, i'm still there.. why it can't be like before.. jump & jumping like a kangaroo???
when people grow up..it should be more matured.. more critical thinking and should take a resposible honestly..(",).. Hopefully i can face it smoothly like my dream before...(",)..that's why i stop jump..
 
Then, i am really like to share here..coz of what?? coz i want to remind my self how i start working life.. to remind me how i am go through and face the challenge.. and also to remind me to be a fair and responsible boss when i am to be a boss in the future...coz experiance is the best teacher in life..
 
"...Everything happen just believe on Allah promise..."
 
 


No comments: