Sunday, September 29, 2013

~Great Fate~

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...


Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. masih diberi kesempatan untuk terus rukuk serta sujud padaNya yang Esa. Selawat serta salam buat Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW serta para sahabat baginda.. (^~^)..

Planning asal nak sambung story trip ke Seoul sebenarnya. Tapi, lain pulak yang terlintas dihati dan fikiran ni. Emm, dalam masa seminggu ni je mind agak serabut dengan macam2 perkara yang jadi dalam life deqsu. Lebih tepatnya, unexpected event.. like everything going to change.. like something going to happens and it make me think like going to crazy..hohoho (astaghfirullahalazim.. think carefully before you speak deqsu.. huhu. ok,nope.. just ignore the word..)
 
Setiap aturan Allah tu cantik dan teratur  serta ada hikmah yang pasti. Cuma, kita ni je yang kadang-kadang salah menilai. Sesungguhnya DIA lebih mengetahui mana yang terbaik buat hambanya. Genap seminggu 7 hari, setiap hari ada je perkara yang berlaku (hikmah/baik+ ujian). Mula2 rasa tak tertanggung sebab semua jadi serentak dalam masa seminggu. Tapi, bila deqsu renung dan fikir dalam2..muhasabah diri balik.. Ya Allah, the Great Fate..(cantik aturanNya, sehari didatangkan perkara baik dan hari berikutnya didatangkan ujian supaya deqsu bersyukur dengan hikmah yang diberi dan sabar dengan ujian yang datang.


 
 
Agreed... Allahu Allah, tak ada perancangan yang terbaik melainkan perancangan Allah. Macam deqsu sendiri, planning tahun ni macam2.. planning tahun depan lagi la kan.. always on mind sebab asyik fikir nak holiday je dengan kawan2 (",). Tapi, perancangan Allah, mengatasi segalanya.. ada rencana dan aturan lain yang lebih baik deqsu kena lalui.. (and you know what?? it as what I always pray..not what I've planned (without noticed)..Alhamdulillah).
 
Thanks Allah coz always giving me strength. DIA hadirkan insan2 yang memahami, yang sentiasa ingatkan deqsu tentangNya. Bahagia akan datang tika meningkatnya keyakinan kita pada Allah. So, walau  apapun yang terjadi dalam kehidupan kita seharian, kita jangan rasa cepat down, jangan terlalu hepy sampai lupa padaNya. Tapi, buatlah sekadarnya sebab sederhana itu kan lebih baik (",). and the most important things, BELIEVE ON HIM.. Put our trust on HIM in everything we do..insyaAllah, ada keberkatan darinya.. USAHA+DOA+TAWAKAL..(Just remind myself..hehe)
 
 
Such a great quote. May Allah bless us always.. (",)

No comments: