Sunday, September 8, 2013

Thanks dear Councelor (",)

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...


Alhamdulillah... alhamdulillah... alhamdulillah... masih diberi ruang dan waktu untuk terus rukuk serta sujud padaNya yang Esa.. Selawat serta salam buat junjungan besar Nabi Muhammad SAW serta para sahabat baginda.. (",)

"Hati ini milik Allah"

Ehem2.. macam teaser untuk drama pulak kan? hehehe.. entry ni special for my beloved councelor..  kali ini kaunselor bertauliah ye.. student2 cikgu julaiha, saya  pinjam kaunselor awak semua ye..(",).. Unexpected conversation di whatsapp dalam jam 1-2 pagi (huhu,sesuka hati mintak dikaunselingkan waktu camtu kan..isk3..).

Nama student: deqsu natalie
Masalah: takut + negative thinking

Sesi kaunseling yang start dengan agak serius, sampai takut deqsu nak story & tanya pendapat (dah jadi macam student bermasalah pulak kn?huhu).. terlalu banyak soalan2 yang perlu dijawab. But, at the end.. Alhamdulillah.. such a beautiful advice.. it make me strong and remind me that "Allah is sufficient for us" (3:173)..

Seriusly terharu dengan nasihat yang diberikan, rasa nak nangis je masa tu (T.T). tambah pula nasihat yg diberikan bukan sahaja dari seorang kaunselor, tapi dari seorang kak long untuk adik bongsunya..huhu.. Thanks kak long..(",)..luv u so much3.. i can do it!!! fighting!!! (",)

Solution: jangan takut/terlalu risau dengan perkara yang belum pasti walaupun harapan untuk sesuatu perkara tu mustahil sebab " Hati ini, Allah yang pegang.. minta dengan DIA dahulu, selebihnya usaha".. Kalau betul cara dan niat kita, insyaAllah, Allah bagi rasa apa yg kita mahukan.. (",)..  dan sentiasa positifkan minda especially untuk perkara yang sukar/mustahil & sentiasa berprasangka baik dengan Allah sebab setiap yang kita dapat tak kira ujian atau ganjaran itu adalah apa yang kita perlu.. bukan apa yang kita mahu.. (opps, panjang pulak.. berangan jadi kaunselor kejap..hehe)

NOTHING IS IMPOSSIBLE WITH ALLAH LOVE!!!




No comments: