Saturday, October 26, 2013

Barakallah DH ^~^

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah, masih diberi nafas untuk terus rukuk serta sujud padaNya yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Selawat serta salam buat kekasih Allah, Nabi Muhammad SAW serta para sahabat.

Maraton update hari ni sempena 6th anniversary.. hehehe.. Semangat meng'update' since sangat2 tak ada mood untuk baca buku + dalam fikiran ni tengah fikir next book to buy..hoho.. Buku2 yang sedia ada semua dah khatam.. cuma,double khatam je belum..hee.. (insyaAllah, nanti deqsu kongsikan buku2 yang menarik/bermanfaat ^~^).

Ok, since semalam sibuk tengok update dari sis Diana Amir dekat instagram + facebook. Alhamdulillah, sis Diana Amir & sir Habib Bullah selamat diijabkabulkan malam semalam. Barakallahulakuma wa barakah alaikuma wa jama'a bainakuma fi khair ^~^. Majlis yang simple dan mengikut yang dituntut oleh agama sebab yang utamanya adalah lafaz akad  itu sendiri. Alhamdulillah ^~^.



  
Sangat suka dengan pakaian yang sis Diana Amir pakai, sweet, nice & yang penting boleh dibawa solat (menutup aurat) ^~^

Moga mahligai yang dibina sentiasa dalam redha & rahmatNYA. Akad yang dilafazkan ketika ijabkabul adalah penyerahan amanah seorang wali kepada zauj anaknya. Moga amanah yang diserahkan dapat dipikul dengan baik.

Apapun yang paling penting persediaan dari segi agama. Sebab kalau baik agamanya, baiklah jadinya..insyaAllah. Sebab pernikahan bukan semata-mata kerana cinta tetapi sebagai pembina ummah. Sebagai ingatan bersama, masih sempat untuk terus memperbaiki diri sebab setiap hari dalam hidup kita adalah untuk terus jadi yang baik, jadi yang lebih baik dan terbaik. Kalau nak dapat zauj/zaujah yang baik kenalah diri sendiri jadi baik dulu kan??^~^ Audit diri jom kawan2!!


1 comment:

iera said...

Agreed.. ^_^