Wednesday, December 25, 2013

~Life of 2013~

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah masih diberi peluang untuk terus bernafas dibumiMu Ya Allah Pencipta Yang Maha Agung. Selawat serta salam buat Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW serta para sahabat baginda. ^~^
 
Tak sampai seminggu akan melangkah setahun lagi tahun masihi 2014. Emm, pejam celik sekejap je setahun berlalu. Bila baca balik entry-entry sebelum ni, rasa macam baru je menaip semalam. Tadi deqsu sempat tengok balik entry azam 2013 yang agak huru-hara since tahun ni memang rasa tahun untuk ber"honeymoon" (means tahun yang deqsu tak plan apa2, just follow the flow and be better than last year. Thats my hope!!).
 
Tapi, perancangan Allah mengatasi segalanya. Banyak UNEXPECTED EVENT tahun ni, terlalu singkat semua perkara yang jadi. Dari kisah sedih, gembira, terkejut, speechless semua ada dalam tahun ni. Alhamdulillah, setiap yang jadi dalam kehidupan kita seharian ni pasti ada sebab musabab yang Allah nak beri pada kita supaya kita lebih beringat tujuan kita dihidupkan didunia ini. SubhanAllah.. Allahuakbar..
 
 
 
Banyak benda baru yang deqsu belajar tahun ni, belajar untuk jadi lebih tabah, belajar untuk menerima hikmah dari setiap yang jadi, belajar terima kenyataan, belajar untuk menghadapi saat-saat tak terduga, belajar jadi seorang yang lebih matang, belajar untuk jadi lebih istiqamah & belajar menjadi hamba yang tahu akan tanggungjawabnya. Semua tarbiyah dariNya Yang Maha Penyayang. Alhamdulillah (",).
 
Tika dan saat ini, cuaca mendung diluar seolah-olah memahami rintihan hati yang sayu & sebak, Tak tahu kenapa?? Mungkin diri ini masih belum bersedia meninggalkan tahun yang bermakna ini. Tahun depan, satu lagi tanggungjawab bakal dipikul. Bersediakah diri ini?? Emm, tiada jawapan yang pasti. Bukan tak boleh menerima kenyataan, bukan sesal dengan keputusan yang dibuat. Tapi, terlalu risau akan ketidaksempurnaan diri ini yang bakal dikongsi dengan orang lain.
 
Buat dia, bakal imamku andai diri ini tidak sempurna, mohon jangan dibenci, jangan disesali, jangan dibiarkan. Tapi, tegurlah dengan teguran yang membina, kata yang bermakna dengan ikhlas dan jujur. Bukan juga pujian yang diharapkan, cukup hanya memahami dan membantu diri ini untuk menuju Syurga Firdausi.
 
 
Moga dipermudahkan segala urusan dalam setiap yang dilakukan. Moga redha Allah sentiasa mengiringi hari-hari kita. Moga dijauhkan dari segala marabahaya dan bencana. Rabbi Yassir wala tu'assir rabbi tammim bi khair. ^~^. InsyaAllah..
 


No comments: