Monday, May 27, 2013

Korea Trip : Yeouido-dong

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah..
Masih terus terima kesempatan untuk terus rukuk serta sujud kepadaNya yang Esa..
Selawat serta Salam buat Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW dan juga para Sahabat..(",)
~
~
Kalau diikutkan date last year, kami dah selamat pulang ke Malaysia..
Tapi, still nak continue story dekat sini jugak..heeee
Let's continue....next day (21-05-2012)
~
~
Bangun pagi dengan wajah yang ceria..(",).Alhamdulillah. Subuh di Sinseol-dong pada masa tu dalam jam 4.15pagi. Awal kan?? mula2 rasa macam tak boleh nak bangun je dengan sejuknya.. Tapi, perlu gagahkan diri.. tanggungjawab sebagai seorang hambaNya.. solat yukk.. After Subuh, duduk2 kejap. Dalam jam 7 pagi, kami dah siap2 untuk berjalan lagi.. Misi untuk hari ini banyak; cycling, lawatan ke KBS, Namsan Tower, Teddy Bear Museum..waa..masa ni sangat teruja walau kena berjalan jauh dari satu tempat ke satu tempat yang lain. Yang penting kita enjoy dan dapat menikmati keindahan ciptaanNya..(",)
Yeouido-dong.. kami ke sini dengan menaiki subway dari Sinseol-dong ke Yeouido.. niat dihati nak berbasikal ala2 dalam drama korea tu la kan walaupun nampak cuaca macam panas je kan.. tapi, hakikatnya tak la panas sangat.. still ada angin sepoi2 bahasa.. Disini kami menyewa basikal dengan harga 3,000 won/hour. Boleh pilih sama ada nak naik basikal yang duet /single.. dan kami memilh single..hehe(",)
Berbasikal sambil menikmati musim bunga di Yeouido park.. Tapi, bunga dah tak banyak sangat sebab dah nak masuk ke musim panas plak.. kira kami pergi in the middle of exchange weather la ni..=).. Seronok sangat dapat berbasikal sambil berfoto-foto dengan bunga..hehe..(Copp..bukan tak minat bunga ke cik dila ni???hoho.. tetiba nak juga berbunga-bunga kan..ececece...).
dah habis pusing satu pusingan di Yeouido-dong.. Baru kami tahu boleh juga berbasikal ke Yeouido Hangang Park. Nasib baik ada masa lagi..Jadi, sempat la kami menjelajah dan berfoto-foto di sekitar kawasan tepi sungai ni.. Pemandangan kat sini lebih menarik dan luas + lagi banyak bunga yang cantik2 tumbuh mekar disekitar taman ni.. SubhanAllah..cantik sangat...(",)..



Let's go to the next place in the next entry...Yaaaahoooo...(",)
To be continue.........



No comments: