Sunday, June 9, 2013

hati oh hati.....

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah...masih terus diberi ruang untuk terus bernafas dibumi Allah yang indah ini..selawat serta salam buat junjungan besar Nabi Muhammad SAW serta para sahabat..

Dah hampir 2 minggu tak sempat nak update blog..agak busy sikit dengan part time job + family day KSSB + job dekat office + melayan karenah dan ragam manusia.. .kadang-kadang rasa tak terkawal emosi.. rasa nak marah.. rasa nak nangis..speechless dan macam2 rasa ada.. Tapi, itulah kehidupan..wudhu' & solat adalah sebaik-baik cara untuk membuatkan hati terus tenang dan tabah..

Moga setiap ujian yang mendatang dapat mematangkan diri kita dan menjadikan kita lebih tabah dan dekat denganNya..InsyaAllah.. moga Allah redha dengan setiap tindakan yang kita lakukan..(",).. Tiap kali rasa nak marah/tak berpuas hati dengan sesuatu..istighfarlah dan diam..itu juga cara terbaik..

Moga hati ini serta hati2 disekeliling kita sentiasa berada dijalanNya.. jom ingatkan diri untuk sedia terima teguran dan memberi teguran dengan cara yang betul.. Jom juga tingkatkan ilmu dan amal ( dah lama rasanya tak topup knowledge a.k.a membaca buku..last sekali pun novel "mypi".. walaupun ianya novel.. tapi banyak knowledge serta pedoman yang boleh kita ambil.. sebab deqsu percaya ada mesej yang ingin kak melur jelita nak sampaikan dari setiap novelnya.. nanti deqsu share entry untuk sinopsis ilus & mypi ye)..

So,next nak cari buku baru.. fb & blog sahabat kmp/uum asma' selalu jadi rujukan.. syukran ukthi sebab selalu share perkara dan bahan bermanfaat:).. hati Allah yang pegang..minta dengan Dia dulu..selebihnya usaha..:)

"..Cukuplah Allah ada dan Dia sentiasa ada untukku.."



No comments: