Thursday, July 25, 2013

Hijrah oh Hijrah Part II

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah, masih diberi ruang dan masa untuk terus rukuk serta sujud kepadaNya yang Maha Esa di bulan yang penuh berkat ini.. Selawat  serta salam buat junjungan besar Nabi Muhammad serta para sahabat baginda. (",)



Terbaca post dari seorang sahabat di fb, teringat akan cerita diri sendiri. Diri ini juga bermula sama seperti adik ini, rasa ingin berubah untuk jadi lebih baik itu sudah lama ada.. cuma ia seperti di atas angin..ada niat tapi tak lakukan dan tak ada usaha yang gigih untuk lakukan.. Bermula dari menjadi ajko kmp, sebelum ini deqsu ada post satu entry yang selain experience jadi ajko, deqsu just got something that make me now.. (",).. then, inilah hasilnya... Alhamdulillah..

Ceritanya bermula disini,  dikelilingi adik2 dan sahabat2 yang bertudung labuh + yang sangat menjaga akhlak dan peribadi mereka membuat deqsu rasa tenang dan seronok sangat. The feeling that i can't describe by word..just Alhamdulillah..thanks Allah for the ukhwah even just for 10 days to know them.. (^~^). Tapi, hati ni still keras sebab masa tu rasa diri dah cukup ok agaknya. At that time, deqsu mula berjinak-jinak dengan stokin dan handsock.. tudung ada improvement sikit la, dari bidang 45 ke bidang 50.. But, still.. belum memenuhi tuntutan syariat lagi kan? Jarang dan agak pendek jugak la.. huhuhu..

Dan sampai satu ketika tu dalam hujung tahun 2011, deqsu rasa dalam diri masih ada yang kurang.. Tapi, tak tahu apa yang dicari. Deqsu mula beli dan baca buku-buku ilmiah untuk tambahkan knowledge dan keyakinan. Alhamdulillah, Allah sentiasa hadirkan diri yang kerdil ni dengan insan2 yang baik hati yang sentiasa support dan share ilmu serta info2 yang bermanfaat.

Dan dalam November 2012, sekali lagi hati ini resah, rasa kosong... apa lagi kali ni??emm.. dan kebetulan pula isu Palestin berbangkit.. Bermula dari situ, rasa ada satu jiwa yang baru.. Solat Dhuha deqsu cuba terapkan dalam diri, sabar serta redha deqsu terus ingatkan diri tika dilanda ujian. Dan tika itu juga terjumpa page Bidadari Collection ni.. Bila tengok tudung labuh dan niqab yang dijual, dalam hati berkata "boleh ke nak pakai macam ni?? nanti dah tak boleh nak fesyen2 sangat dah"..huhuhu.. astaghfirullahalazim, macam2 dalam fikiran ni.

Selama hampir 2 bulan jugak la kerja deqsu asyik membuka dan membelek page ni. Tiba2, Bidadari Collection tawarkan shawl haflmoon labuh.. Berkobar2 je masa tu. Tapi, fikir pulak.. kalau nak berubah kena beli banyak2 la dulu tudung ni. Duit pulak terhad masa tu dengan nak kena bayar roadtax lagi..adoiii, cancel la macam ni kan..huhu.. Tapi, perancangan Allah mengatasi segalaNya..dikurniakan bonus masa tu, bukan sebulan tapi 2 bulan..Alhamdulillah..terus deqsu order dengan asma'.

Masa first time cuba pakai halfmoon labuh ni memang agak sukar nak bentuk walaupun deqsu dah biasa pakai shawl sebelum ni. Tapi, semangat nak berubah.. Alhamdulillah..lama2 jadi mudah. Dan sekarang tengah cuba dengan tudung segi 3 bidang 55 pulak, Alhamdulillah..tatkala tersarung dikepala..rasa tenang dan selamat. Syukran asma' atas usaha perniagaan ni yang banyak memberi manfaat kepada muslimah lain.. Sangat selesa sebab kain tak jarang dan labuh hingga menutup bahagian depan dan belakang. (neomu chahae.. >.<

Darah yang mengalir tatkala menjahit tudung/niqab untuk pelanggan adalah darah jihad. Deqsu berharap agar diri ini terus istiqamah dan doakan agar menjadi muslimah yang lebih baik keran insan yang menjahitnya juga begitu bekerja keras dan telus. InsyaAllah.. Buat perniagaan Bidadari Collection, moga usaha anda sentiasa dalam redhaNya.. dimurahkan rezeki dan berjaya dalam setiap yang anda lakukan. InsyaAllah..Fighthing!!!!

Pic: credit to Asma' & Bidadari Collection

No comments: