Sunday, June 23, 2013

~Deep from heart will be notice to the other Heart~

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..IN THE NAME OF ALLAH, THE MOST GRACIOUS, THE MOST MERCIFUL.. ALHAMDULILLAH for giving me a chance to still live in this world.. Thanks ALLAH...

Alhamdulillah..syukur padaNya atas peluang yang diberi untuk terus bernafas, rukuk serta sujud di bumiMu ini.. Alhamdulillah.. selawat serta salam buat junjungan besar Nabi Muhammad SAW serta para sahabat baginda.. (",)

Entri kali ini bukan nak continue story journey sebelum ni. Tapi, hanya sekadar nak mencoret + menconteng dinding di blog ini..hehehe.. (story journey deqsu akan di sambung bila moodnya datang ye).. (",) . Sebab kalau menaip time tak ada feeling, alamatnya tak sampai maksud + merapu jela nanti jadinya kan.

"nukilan dari hati,pasti terkesan pada hati"

Kata-kata yang sering diungkap teman deqsu, asma'. Sangat mendalam dan bermakna. Kalau tak percaya, cuba buat ye..hee (",). Maknanya kalau apa yang ingin disampaikan datang dari hati yang ikhlas dan niat yang baik.. pasti ianya dapat dirasa dan difahami oleh yang mendengar/membaca. Sebabnya kalau niat dan cara kita kurang betul, kita mesti tak dapat nak sampaikan maksud/ rasa yang sebenar.

Bagi deqsu sendiri, masa tengah blog walking, baca buku atau menonton rancangan-rancangan ilmiah mesti akan rasa lain if sesuatu itu disampaikan dari hati bak kata orang putih "deep from heart" oleh penulis/penyampai itu sendiri. Kata-kata itu akan terkesan pada diri deqsu dan secara automatik kita akan rasa seronok untuk terus membaca dan memahami mesej yang ingin disampaikan. That's why la deqsu suka untuk menulis di blog sebab apa yang deqsu rasa dalam hati, deqsu dapat luahkan dan ia memang berguna untuk peringatan diri sendiri dan juga orang lain.InsyaAllah..Yang penting letakkan kebergantungan hanya padaNYA yang Esa.(",)

Sedangkan dalam memasak pun orang selalu cakap, nak masak kena datang dari hati dan penuh kasih sayang, baru sesuatu masakan itu jadi sedap even kita just masak telur goreng sekalipun. Jadinya tetapkan niat yang baik dalam hati kita sebab setiap apa yang kita lakukan bermula dengan niat . Jom  audit balik hati & niat kita. (",).

 
Salam Nisfu Syaaban..Selamat mempertingkatkan lagi amalan...(",)
Bersihkan niat & hati serta lakukan semua keranaNya..
Counting for Ramadhan..15 days more..(",)
 








 

No comments: